11.11.2014 SIGNAL afholder masterclasses

I det kommende år vil SIGNAL afholde en række masterclasses hvor vi går i dybden og ser ind i fremtiden. Det er eksklusive masterclasses hvor der i en sluttet kredes er plads til debat og sammen at tænke i udvikling – rammesat af dybdegående analyser fra SIGNALs Chefkonsulenter. Her blot et par teasere:

DEN AGILE ARBEJDSPLADS 

Den agile arbejdsplads møder Medarbejders valg : consumerization af arbejdspladsen For generationer har arbejdspladsen været tænkt som noget, der skal erhverves, fordeles, handles, udnyttes og bortskaffes. Vi har nu nået et punkt, hvor medarbejder har mulighed for at vælge måden de arbejder på.  Rollen af arbejdspladsen er under forandring, og arbejdspladsen burde fortolkes som en oplevelse, som er ”co-created” med medarbejdere. Lær hvordan ledelsen kan bruge rummet som strategiske værktøj til at co-create deres fremtidige arbejdsplads med medarbejderne.

DYRK DET GRÅ GULD

Om at dyrke det grå guld på arbejdspladsen og om at tiltrække og fastholdelse talent blandt ældre medarbejder. Generation Y og Z bliver fremtidens arbejdsstyrke, men de ældre er en ofte underprioriteret medarbejdergruppe, som bliver længere på arbejdsmarkedet og som besidder en skat af kompetencer og erfaringer. Udfordring er at gøre arbejdsmiljø attraktivt for arbejdstagerne i alle aldersgrupper og til rekruttere eller fastholde dygtige og værdifulde medarbejdere. Lær hvordan man kan målrette og tilpasse sin arbejdspladsstrategi over for denne vigtige medarbejdergruppe.

DETALIHANDLENS UDFORDRINGER DE KOMMENDE ÅR

Hvad sker der når den fysiske og digitale markedsplads smelter sammen i en hybrid realitet. Detailhandelen branchen står overfor en af de største udfordringer i mange år. I gennem flere bølger har digitale løsninger ændret forbrugernes adfærd og købsvaner. Første handlede det om onlinehandel, og mange forudsagde de fysiske butikkers død. Nu handler det om en sammensmeltning af det fysiske og det digitale marked i en hybrid realitet. Denne nye realitet kræver fokus på at bruge det bedste fra begge verdener. Det betyder at butikker i den fysiske verden bliver meget mere strategiske i forhold til lokalisering, brug af rum og teknologi, og forståelse af forbrugeradfærd. Kom til en masterclass, hvor du kan høre om denne udvikling og seneste trends og data fra området.

Hold øje med vores hjemmeside når de annonceres! Hver masterclass afholdes i vores dejlige workshoplokale krydret med vin og en bid mad!